جانباز رضوانی امیر

امیر رضوانی از ورزشکاران سابق استان اذربایجانغربی وشهرستان تکاب .

     جانباز دوران جنگ تحمیلی رزمنده و ایثارگر و فرزند مفقود الاثر در جنگ داخلی سنندج محمد حسن رضوانی معلم و معاون سابق مدارس شهرستان تکاب ،مدارس تربیت ،محمدیه،مرحوم نوری،مدارس روستاهای یولقون آغاج ،اغولبیگ  ارپا /وریاست پیش آهنگان منطقه بوده و در اخلاق و رفتار شهره عام و خاص بوده اند.و امیر رضوانی پاسدار  دانش اموز دبیرستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارومیه ،از پاسداران اسبق قرارگاه حمزه سیدالشهداواز همرزمان سرداران شهید جعفر پور ،شهید فتاحی،واز تربیت یافته گان مکتب شهید باکری،برجردی،شهید ایزدی. ودیگر شهدا و جانبازان پاسدار و بسیج سردار محمدیاری،دولتی،معلم شهید حاجیانپور. ودر زمان کودکی و نوجوتنی در مکتب عالم ربانی مرحوم آیت اله شیخ عزیزاله خسروی با پدر بزرگوارشان شرکت می جستند.

ور کلاسهای قران که توسط  شیخ محمد علی خسروی در سالهای قبل از انقلاب در مسجد امام زمان دایر بود شرکت می جستند.

و بعدهادر کلاسهای قران در حسینیهء تکاب دایر بود و توسط استاد محترم و قاری قران استاد مجتبی صدیق افشار شرکت می جستند.

     و اینک یکی از کارشنا سان و متخصصین در جهاد کشاورزی در حال خدمت به نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند. ودرعرصه جهاد و جنگ که تلاشگر بودنددر ورزش نیز از دوران کودکی  کشتی را با تشویقهای پدر از باشگاه  برادران محمد یاری شروع وبعد ازاین اغاز با توجه به رشد ورزشی خود در کنار استاد خود ابراهیم شاداب شروع کرد.

با توجه به فیزیک بدنی خوب و قدرت مناسب ایشان در سن 18 سالگی به عضویت تیم بزرگسالان در رشته کشتی فرنگی در امد و در اولین میدان ورزشی در قهرمانی استان سال 1366که مسابقات انتخابی استان در شهرستان تکاب برگزار گردید.  مقام دوم فرنگی در وزن 90 کیلو را بدست اورد.

 

     و این اغاز شد تا در کشتی ازاد هم با توجه به تشویق و تمرینات مربیان خود کشتی ازاد را هم فراگرفته که در تورنمت های مختلف در سطح استان. ومسابقات مختلف در قهرمانیهای مختلف داخلی شرکت و مقامهای خوبی را کسب میکرد.از انجمله به قهرمانی ایشان در مسابقات استانی بسیج  که درشهرستان نقده در تاریخ 1367 برگزار شد در وزن 90 کیلو گرم در مسابقات بسیج استان حائز رتبه دوم گردید.در سالهای 68و71،د ر وزن 90و100 کیلو گرم مقامهای سوم و چهارم استان اذر بایجانغربی در شهرستان نقده و خوی کسب کرده اند.البته ایشان همیشه یک پای مسابقات در اوزان 90و100 کیلوگرم در استان اذربایجان بودن. .از انجائی که برادر امیر رضوانی وزنی معادل 74 را داشت ولی به عللی در اوزان سنگین تر کشتی میگرفتند. وهمیشه از حریفان خود 20 کیلوگرم سبک تر می بودند. وحریفان  مسابقهای ایشان در سطح اذربایجان از نقده. شادی ازمیاندواب / کیهان/ مجید زیرکی و/ محمد نراقی / از شهرستان خوی حسن حبیبی/ از شاهیندژ. شاه محمدی/ کیهان از میاندواب  میتوان نام برد. و از ان جمله تشویق پسرعمو های ایشان  بهرام رضوانی و محمد رضا رضوانی  نباید بدین سادگی گذشت.. وباید یادی هم از استاد سلیم بنی اردلان و پرویز ساعتی ونبی اله شاداب کرد. بالاخص پهلوان سلطانعلی عباس زاده.و دیگر اساتید و قهرمانان ورزشی که در رشد /شکوفائی/انگیزه و تربیت و دیگر مسایل با توجه به نظر خداوند . وتفکر خاص بسیجی و جانبازی مقابل خیل عظیم سختی زندگی کمر خم نکرد.

ودر حالی که در ورزش  کشتی صاحب سبک و جایگاه ویژه شده بود. به لحا ظ  خیلی از مسائل و علاقه  شخصی ایشان به استاد علی خالدیان و علاقه دو طرفه  دعوت از ایشان به رشته بوکس روی اورد.

 البته علاقه شخصی ایشان به گذشته های دور بر میگردد. که سالها در دل این خاندان بزرگ تربیت یافته و دست سید و سادات و نفس گرم آنان در تربیت شخصیتی ایشان تاثیر داشته است .

     آری رشته بوکس را با کمک استاد خالدیان و نادر محمودی و جعفر فرجی از دروازبانان اسبق تیم کلنی تکاب و پرسپولیس سابق شروع  کردن. اری میتوان این عزیزان را از    پیشکسوتان بوکس شهرستان تکاب نامید.

 

     با سند و بی سند بعد از جناب اقای خالدیان میتوان در ارشیو تربیت بدنی امیر رضوانی را یکی از بوکسورهای سابق تکاب نامید که حتی اقای خالدیان بارها تاکید میکردند که امیر رضوانی از بهترین ها در بوکس خواهد بود.

که ریاست  تربیت بدنی ان دوره برادر سید جواد حسینی و جناب اقای سلطا نعلی عبا س زاده که به حق از  نوادر سبک وزن اذربایجان و پهلوان واقعی در رشته کشتی شاهد عینی میباشند.  

اماامان از کج سلیقه گیها که توسط بعضی از اقایان روی داد ورزشکارامیر رضوانی به رشته وزنه برداری روی آورد که مرب وقت اقای قادری و فریبرز قادری در آن زمان هدایت وزنه برداری تکاب را به عهده داشتند.و در این رشته نیز از اعضای منتخب شهرستان گردید.  که در این میان از وزنه برداران اسبق خدائی/بارانی/بیگدلو/برادران قادری/حسن قاسملومدحی/ که برای اولین بار بعد چندین ماه تمرین برای مسابقات استان در مهاباد انتخاب ولی به عللی مسابقات لغو شد.

 وبالا خره این پایان راه نبوده و نیست تا اینکه رشته بدنسازی و قدرتی را انتخاب و در مسابقات مختلف شرکت و مقامهای مختلف را کسب نمودند.و اینک نیز که سن سالی از این عزیزگذشته وپیشکسوت گردیده هنوز هم با نام و یاد خدا ورزش را برای سلامتی خود ادامه میدهد. و یکی از مربیان ورزشی وزارت جهاد کشاورزی می باشند. البته لازم به ذکر است یک دوره در زمان مدیریت اسماعیل عشقی از مسئولین تربیت بدنی تکاب و هیئت وزنه برداری و بدنسازی بعنوان مربی برگزیده شدند.

و نیز یک دوره هم به عنوان دبیر هیئت وزنه برداری و بدنسازی که برادر عباس زاده رئیس هیئت بودندانتخاب گردیدند.                                                                 .

اما بعد از هجرت به تهران که با رتبه ۸۳ در رشته عاوم انسانی و ۱۰۰ در هنر رشته های علوم سیاسی و حقوق دانشگاه علامه طبا طبائی و تئاتر و سینما دانشگاه تهران  قبول شد.                                                                                              color="#0000ff"> شرکت در مسابقات دانشگاهها و موسسات عالی کشور در رشته کشتی ازاد و فرنگی و کسب مقام سوم و چهارم وپنجم کشوری و امپیادهای ورزشی دانشجویان در سالهای 77 /78/79/80/الی۸۳ 

2- کسب عناوین قهرمانی مختلف در رشته های پرتابی دو میدانی جانبازان کل کشور دانشگاههای ایران

3-انتخاب بعنوان دانشجوی نمونه در رشته فرهنگی و ورزشی

5- فعالیت با سازمان هلال احمر تهران و تشکیل اولین کانون هلا ل احمر و عضویت در مجمع کشوری هلال احمر در گروه اجتماعی در زمان دانشجوئی

6-  تشکیل شورای ورزش دانشگاه با ارای جمعی دانشجویان و اوردن بیشترین رای
7- فعالیت در بسیج از سال 60 تا  الان ادامه دارد.

8- مسئولینهای مختلف در بسیج و بسیج وزارتخانه جهاد کشاورزی

9-عضو کمسیون ورزشی  وزارت جهاد کشاورزی 

پس چگونه است کس که از دوران کودکی در مکتب اسلام و در مساجد. و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با پیروی از امام راحل در بسیج و جبهه های جنگ دوران نوجوانی و جوانی خود را با رزمنده گان و جانبازان وشهدا گذرانیده است و هنوز هم هنوز است .با همان عقیده و مرام و اطاعت از مقام عظمای ولایت سید بزگوار ایت اله خامنه ای را ذارد.خودومادر وبرادرش در شهری که درآن متولد و بزرگ شده اند. غریب باشند اری نه پدر بزرگوار توانست به حق خود برسد. نه برادرش که روح اله رضوانی انسانی شریف وپاک بسیجی راه ولایت و مادرشان که زینب وار که چنین فرزندانی را تحویل جامعه داده است .

حال بماند که در دور هشتم مجلس شورای اسلامی به این برادر بسیجی و فرهیخته کم لطفی شد و شاید مصلحت نظام بوده که ما هم مطیع امر ولایت و مصلحت نظام هستیم.

گرد آوری مطالب

   روح اله ر ضوانی و حبیب اله نعمت الهی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:, | 17:3 | نویسنده : رضوانی |