یادی و نگاهی به پیشکسوتان فوتبال تکاب برادران کاکائی آبی و قرمز

برادران کاکائی

کاکائی ها دو خانواده بودند. که باهم نسبت فامیلی نداشتند اما ورزشکاران خوبی بودند.خدا پدرشان را بیامرزد.

 

یک خانواده قرمز  و خانواده ای دیگر آبی

 

قرمزها عبارت بودند از1- منصور خان کاکائی  از مربیان خوشنام  از بنیانگذاران تیم پرسپولیس تکاب البته آقا منصور سالهائی را در تیمهای خارج از تکاب توپ زده و در تیمهای استان هم بازی کرده . منصور خان کاکائی هم به لحاظ اخلاقی و هم به لحاظ تکنیک حرف اول را میزد اگر بد شانسی و مدیریت غلط استان آذربایجان دآن دوره ها نبود  ما از منصور خان کاکائی در رده های بالای تیم ملی  حرفها ی فوتبالی می شنیدیم .منصور کاکائی سالهای سال در تیمهای پرسپولیس و تیم کلنی به عنوان بازیکن و مربی  آقائی میکرد.

و این حقیر  امیر رضوانی یکبار به عنوان سرپرست تیم پیروزی تکاب  این افتخار را داشتم که  تیم پیروزی تکاب را با پیروزیهای پیاپی در استانی شاهیندژ به  زیر گروه استانی صعود کنیم.

 

2- پرویز کاکائی : تکنیکی یک هافبک وسط طراح و خوش فکر  که بیشتر به فوتبال فکر میکرد تا جنگ  روانی با بازیکن حریف – عضو تیمهای پرسپولیس – استقلال – آذربایجان – یاران

 

3- رضا کاکائی: از قهرمانان بنام کشتی تکاب و قهرمان استان و پیشکسوتان جهان  فردی خنده رو و دو کاره       

البته در فوتبال هم در پرسپولیس و استقلال و آذر بایجان تکاب  عضویت داشته و فوتبالیست خوبی بود.

 

4- علی کاکائی – فوتبالیستی خوب شوت زن و دریبل کار که اگر موقعیتی بدست میاورد آن را گل میکرد.

یک مهاجم قهار وتند و تیز بود ولی بیشتر خود را درگیر جنگهای روانی  با بازیکن حریف میکرد . ونمی توان از فوتبال علی به این سادگی گذشت .

 

5-              کاکائی : برادر کوچک کاکائی ها  که ریز نقش و لاغر اندام که مثل برادران دیگر فوتبال میکرد نه مثل آنها خوب ولی در کل فوتبالیستی بد نبود.

 

 

آبی های کاکائی تکاب

 

!- رزاق کاکائی

: از بنیانگذاران تیم استقلال تکاب  فوتبالیستی فیزیکی  فوتبالیستی که اندامی درشت و قوی داشت و در دفاع آخر بازیهای جسورانه او هرگز از خاطره ها پاک نمی شود.

رزاق  از نسل دوم فوتبال تکاب بود که خوب دفاع میکرد و  بقولی اگر توپ رد میشد  بازیکن حریف رد نمی شد. او سالها در تیم کلنی تکاب بازی میکرد و عضو تیم استقلال تکاب – فرزامی بود و همیشه دلش برای اسقلال تکاب  می سوخت  و از دلو جان برای این تیم زحمت می کشید و در کل میتوان گفت دلسوخته  استقلال تکاب  که شاگردان زیادی را در مکتب استقلال تکاب  به کمک محمد علی کشاورز –بهرام رضوانی-جواد بابائی- مرحوم کشاورز- به جامعه ورزش تکاب معرفی کرده است.

 

 

2- احمد کاکائی:

 

احمد بلند بالا با قدی خوب وبدنی قدرتی  و لی قهار در دریبل  یک هافبک وسط خوش فکر و خوب که سالها  تیم جوان اشار  روی کاکل احمد می چرخید. احمد توانائی خاصی داشت که سالها  با تیم افشار جوان قدرت اول تکاب بودند. و در تیم کلنی تکاب هم  عضویت داشتند.

 

3- بابک دارائی خواهرزاده کاکائی:

 

بابک  مهاجمی توانمند  یک استقلالی متعصب که شاگرد حسن احمدیان و اوج کار او درخشش در تیم افشار جوان بود تند تیز و سرعتی و دارای قدرت بدنی عالی اگر  بابک فکرش را در اختیار جسمش در مسابقات قرار میداد کسی جلو دارش نبود. بابک از نسل سوم ولی فوتبالیستی  توانمند در  پست هافبک مهاجم بود.

بابک در تیمهای تهرانی هم در دستجات پائین توپ زده است.

 

4- مهریار دارائی: خواهر زاده کا کائی

 

فوتبالیستی خوب و دارای قدرت بدنی عالی ولی مهریار هیچ موقع تمرینات منسجمی نداشت و مثل بابک نشد مهریار از قدرت بدنی خودش استفاده خوب نمیکرد و در تیم افشار جوان و ................. عضو بود



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 6 دی 1393برچسب:, | 18:31 | نویسنده : رضوانی |