زمینه ساز ظهور حضرت مهدی چیست. رضوانی


 

 

بایدها و نبایدهای زمینه ساز ظهور، چارچوبی است برای انساني که می‌خواهد حضور ظهور را درک کند. این چارچوب می‌گوید: هرچه فرهیخته‌تر شوی و هرچه منزه‌تر گردی و هرچه پاک‌تر باشی حضور ظهور را زودتر درک می‌کنی.
چارچوب زمینه ساز ظهور می‌گوید: هرچه شب‌زده‌تر باشی و هرچه ناپاک‌تر باشی و هرچه آلوده‌تر، درک لذت حضور را از دست می‌دهی. بهترین مثال، برای درک این چارچوب و یا این استراتژی، رابطه وضو و نماز است.
نمازگزار برای این که فیض نعمت حضور پروردگار را درک کند و به لذت حضور بیکرانه‌ترین حضور برسد، نیازمند است تا مقدماتی را انجام بدهد. آن مقدمات عبارت است از تطهیر جسم از خبث و دنس و طهارت روح از آلودگی‌ها.
چارچوب زمینه‌سازی ظهور حکم می‌کند انسان‌های منتظر بایستی خود را آماده کرده باشند تا در جشن بیکران ظهور حضور پیدا کند. هر انسانی که در مراسم جشن شرکت می‌کند، مستلزم آمادگی‌هایی می‌باشد. او باید بهترین لباس خود را بپوشد. جسم خود را از هر آلودگی پاک بسازد. خود را خوش بو کند. هرچه پیراسته‌تر و هرچه آراسته‌تر در جشن حضور پیدا کند.
در ادبیات و فرهنگ اسلامی نیز توصیه شده است که نمازگزار بایستی در بهترین وجه ممکن به حضور خداوند به نماز بایستد. فرد عاشقی که می‌خواهد به درک متعالی حضور معشوق خود نائل شود، نهایت آراستگی و پیراستگی را مراعات می‌کند.
بایدها و نبایدها الزامات زندگی اخلاقی است. این کار را باید انجام داد و این کار را نباید انجام داد. بدین سان، "بایدها" و "نبایدها" چارچوب‌هایی هستند که نقشه روش‌مند بودن و نبودن را تعیین می‌کند. بایدها و نبایدها امر و نهی‌هایي است که بهترین وجه حالت حضور را تمثیل می‌کند.
پیراستگی و وارستگی اخلاقی و پرهیز از گناهان کبیره و صغیره و پاکی از خبث طینت و طهارت روح و روان از جزو بهترین وجه حالت‌های آمادگی برای حضور ظهور است. همان طوری که در فرهنگ اسلامی قبل از قیام به نماز، نمازگزار بایستی مقدمات را انجام بدهد، زمینه‌سازی‌های ظهور نیز نیازمند به مقدماتی است.
جامعه بایدها و نبایدهای زمینه ساز ظهور، جامعه استراتژیک و منظم است. این جامعه در منظومه بایدها و نبایدها عیار خود را خالص می‌سازد تا بتواند لیاقت فیض حضور را کسب کند.
جامعه‌ای با این خصوصیات، از بدی‌ها و ناخالصی‌ها خود را پاک می‌سازد و به خلق حسن و فضیلت‌های اخلاقی و تکریم نفس و تهذیب نفس آراسته می‌سازد و بایدها و نبایدها را به حیث استراتژی زندگی برمی‌گزیند تا بتواند در دولت کریمه ظهور عضو شایسته‌ای باشد.
طبق نشانه‌های علائم ظهور، هر آینه اگر فردی خود را آراسته به شایستگی‌ها و کمالات ظهور مجهز نکند، در جمع لشکریان دجال می‌پیوندد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 1 آذر 1393برچسب:, | 19:5 | نویسنده : رضوانی |