تکاب بیمارستان و مرگ به راحتی منبع فاش آنلاین
 

bimarestanخانواده مرد ۴۵ ساله تکابی تصور نمی‌کردند عمل جراحی معده که قرار بود عملی راحت و آسان باشد، باعث کما و در نهایت مرگ پدرشان شود.

به گزارش فاش آنلاین ؛ پایگاه خبری تحلیلی شیز، نوشت: یک بیمار ۴۵ ساله تکابی هفته پیش، بعلت شکم درد به اورژانس بیمارستان شهدا مراجعه و تنها با نسخه ای دارو و مسکن برای تسکین دردی که پزشک کشیک آن را زیاد مهم نمی دانست مواجه شد.

 

اما بعد از یک روز، درد شدید شکم دوباره این مرد را به بیمارستان کشاند، ولی او نمیدانست که این  آمدن برایش بازگشتی نخواهد داشت.

 

این بار پزشک معالج تشخیص دیگری داده و وی را برای جراحی سوراخ معده بستری کرده بود که متاسفانه بعد از عمل جراحی وی به کما رفت و حالش رو به وخامت.

 

یکی از نزدیکان  بیمار درباره وضعیت این بیمار به شیز گفت: رضا عبدی ۴۵ ساله، اهل روستای قرخلو دارای دو فرزند دختر و پسر و تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) می باشد که به دلیل شکم درد به این بیمارستان مراجعه کرده بود.

 

وی افزود: آقای عبدی تا قبل از عمل جراحی سابقه هیچ گونه بیماری نداشته و از لحاظ جسمی و روحی از شرایط طبیعی و سالمی برخوردار بود.

 

کمای بیمار:

 

وی گفت: بعد عمل جراحی ما منتظر انتقال وی از اتاق عمل بودیم که متاسفانه وی را به بخش مراقبتهای ویژه انتقال دادند وبعد از مدتی پرستاران گفتند  که این حالت عادی بوده و بزودی به هوش خواهد آمد.

 

پس از مدتی که ما علت را از پزشک جویا شدیم با جواب غیرمنتظره ای مواجه شدیم. پزشک گفت که بیمار قبل از عمل سکته کرده بوده و این وضعیت هیچ ارتباطی با عمل جراحی نداشته و به ما مربوط نمی شود.

 

پسر بیمار هم که در خدمت سربازی بود پس از شنیدن این خبر خود را به تکاب رسانده بود و او نیز گفت: ما در این چند روز مدام پیگیر علت این حادثه بودیم ولی متاسفانه هیچ فردی حاضر به جواب دادن نبود و هرکس دلیلی غیر منطقی و دور از ذهن برای کمای پدرمان عنوان می کرد از سکته قبل از عمل گرفته تا مصرف مواد مخدر!!

 

عبدی با اشاره به برخورد نا مناسب پرسنل بیمارستان گفت: متاسفانه پیگیری های ما به جایی نرسید و پزشکان پس از یک هفته دستور انتقال بیمار را به مهاباد صادر کردند و گفتند که دیگر ماندن این بیمار در اینجا فایده ای ندارد.

 

وی  گفت: به علت کوتاهی برخی مسئولان در حال حاضر پدرم در کمای مطلق است و  اگر از همان ساعات اولیه که پزشکان کاری از دستشان برنمی آمد دستور انتقال را می دادند و پدرم را منتقل می‌کردیم شاید در حال حاضر از وضعیت خوبی برخوردار بود.

 

در لحظه تنظیم این گزارش نزدیکان بیمار در بیمارستان مهاباد در تماس با ما از مرگ وی خبر دادند. علت مرگ از جانب پزشک متخصص مغز و اعصاب مرگ مغزی ناشی از نرسیدن اکسیژن پنج دقیقه بعد از عمل اعلام شده است.

 

گفتنی است شهر تکاب با هشتاد هزار جمعیت یکی از شهر های محروم بویژه در بعد بهداشتی و درمانی است و بیمارستان ۶۴ تختخوابی آن 9 سال است به صورت نیمه کاره به حال خود رها شده است و بیمارستان قدیمی با کمترین امکانات  این شهر پاسخگو  نیست و این علاوه بر نبود پزشکان متخصص در این شهر است.

 

شهروندان تکابی برای درمان پیش پا افتاده ترین بیماری نیز مجبور هستند  به شهر های اطراف بروند که در  این اعزام ها بارها بیماران قبل از رسیدن در میانه راه جان باخته اند.

 

رسیدگی و وجود نیروی متخصص از نان شب نیز برای این مردم واجب تر است. گر چه این روزها نانشان نیز با کمبود مواجه است و آن را نیز باید با دو برابر  قیمت از شهر های اطراف بویژه زنجان تامین کنند.

گزارش : نبی الله لطفی


نظرات شما عزیزان:

علی اکبر اختیاری تمای
ساعت12:23---20 آبان 1393
باعرض تسلیت خدمت خانواده ی محترم {عبدی}امیدوارم مسئولین محترم شهرستان برای ارتقاء وضعیت شهرو شهروند بیمارستان وبیچارگان ای خدا تا کی.................................!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 26 مهر 1393برچسب:, | 8:24 | نویسنده : رضوانی |