دلم تنگه برا ......................

دلم تنگه 

دلم  سخت  گرفته

دلم هوای  تو رو کرده خدا

دلم هوای توئی که فقط میتوانی  آرامم کنی

خدا  میدونی   وقتی کودکی بیش نبودم

پدرم رو  تاج  سرم رو از دست دادم

وقتی  خواستم  دستمو بگذارم به کوهی که  تکیه کنم

کوه من نبود  پدرم  نبود

میدونید دلم از این  میگیره وقتی که کسانی رو ازشون

داری می نویسی و تعریفشون   میکنی

اونا بهت بخندند.

واقعا  خدایا   سالها با دلی پاک برا

خیلی ها جون بدی  و اونا هم از ته دل  جونتون بخوان بگیرند.

انگار تو این شهر  همه دنبال مقصرند.

تو این شهر  تکاب  همه میگویند منم و تک آبم مال منه

خوب وقتی  کینه    دشمنی  جای دوستی  رو گرفته

وقتی  غیبت و تهمت  جای  درستی و صداقت رو گرفته

وقتی  پول اندک و ماشین پراید جای  گاری و درشکه و اسب رو گرفته

تکبر  و غرور  از سر  و روی  شهر  می بارد.

و وقتی  دلم  بیشتر  میگیره  که همه خودشون رو برتر  از دیگری  می دونند و بس.

وقتی   دلم  بیشتر میگیره  نزدیکترین کست میخواد بهت  خیانت کنه.

وقتی که داد می زنی و کمک میخوای همه می خوان تو رو  زمین  بزنند.

همه  دل خوشی من  گذشته شهرمون هست و بس

دیگه تو یان  شهر   کسی  نیست که برات فرشته باشه

خوب  مال اندوزی   پول  باد اورده   مدیریت  پر از  غرور

تحصیلات  عالیه  از  آدمهای  این  شهر  خود خواهی  ها رو بوجود آورده

خواشته هاشون بیشتر   شده.

انگار  که پادشاهان روی  زمین  هستند.

و تکاب  نیز پایتخت   کل  دنیاست.

غریبه ها  در این  شهر   جولان  میدهند.

ثروت  تکاب  را به   یغما  میبرند.

حاصل  دسترنج  زنان روستائی خیلی  ارزونتر به بازارهای  جهانی  گسیل  پیدا کرده.

همه  سوادشون   اندازه مهندس و دکتر  شده.

اما  همدیگر  رو درک نمیکنند.

به هم  احترام نمیگذارند.

کلوپهای شهر  شده  جایگاه سیگار کشیدن  معلمین بازنشته.

وای  وقتی  میشنوی  فلان  تحصیلکرده ای  اعتیاد پیدا  کرده.

و قدم  به  ورزشگاهها میگذاری  دیگر  از آن  فوتبالیستهای

قوی و قدرتمند نیست.

پرسپولیس پر زده.

استقلال هم  جر زده.

نه خبری از شاهین اغولبگ هست  انگار بال شاهین رو چیدند.

افشار جوان پیر شده.

تیم آذربایجان اسیر شده.

یولقون آغاج دیگه جونی نداره تیمهاش

آری دیگه حاجیانپوری نمانده

که بری دلخوش کنی  به فوتبال  شهرمون.

قایقران هم که تازه تاسیس شده.

حالا شما بگید چرا  ورزش شهرمون اینقدر  نزول کرده.

نه الان  بلکه سالهاست  که  ورزش و اقتصاد ...........

شهر  نابود  شده.

جوانانش  بیکار

معادنش پر از غیر بومی های بسیار

پس  شما بگو آیا شما بودی دلتون نمی گرفت.

بغض گلمو  گرفته دیگه نمیتونم از تکاب  و اقتصاد ناپایدار و

ورزش و سقوط  اخلاق در  شهر  رو بنویسم.

فقط  می نویسم  کمک کن  که شهرمون تکاب 

و مردمانش  دو باره  جانی  تازه  بگیرند.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 9 شهريور 1393برچسب:, | 18:31 | نویسنده : رضوانی |