برزیل له و لورده شد آلمان برزیل را زیر گرفت
 

آلمان هفت - برزیل یک
آموزش فوتبال ژرمن ها به سلسائو

تیم ملی فوتبال آلمان با ارائه نمایشی تحسین برانگیز برابر برزیل میزبان مسابقات جام جهانی 2014 به برتری قاطع هفت بر یک دست یافت و برای هشتمین بار راهی دیدار نهایی جام جهانی شد.

تیم ملی برزیل تنها تیم پنج ستاره فوتبال جهان بامداد امروز (چهارشنبه) در حضور بیش از 60 هزار تماشاگر خودی که ورزشگاه مینیرو شهر بلو هوریزنته را به رنگ زرد درآورده بودند به مصاف آلمان رفت اما خیلی زود رویاهای مردم سرزمین قهوه که در آرزوی نقش بستن ستاره ششم روی پیراهن تیم ملی کشورشان بودند به کابوسی وحشتناک تبدیل شد.

برزیل که از ابتدای جام بیستم نشانی از یک تیم هماهنگ و قدرتمند نداشت با از دست دادن نیمار و تیاگو سیلوا به تیمی کاملا معمولی تبدیل شد تا مقابل آلمان با انگیزه و آماده سرتسلیم را فرود آورد.

بااین اوصاف ژرمن ها با برتری عجیب هفت بر یک که پنج گل آن در نیمه نخست به دست آمد، در همان نیمه اول کار سلسائو را تمام کرده و برای هشتمین بار راهی دیدار نهایی جام جهانی شدند و انتقام سختی از برزیل بابت شکست در دیدار نهایی جام جهانی 2002 گرفتند. آلمان تاکنون 3 عنوان قهرمانی جهان و چهار نایب قهرمانی را به دست آورده است.

در 5 دقیقه ابتدایی برزیل با حمایت بیش از 60 هزار تماشاگر خودی چند حمله نصف و نیمه را به روی دروازه آلمان طراحی کرد اما ژرمن ها خیلی زود توپ و میدان را در اختیار گرفته و در دقیقه 10 گل نخست خود را به ثمر رساندند.

در این دقیقه کرنر ارسالی توسط تونی کروس به توماس مولر رسید تا این مهاجم خیلی راحت گلزنی کرده و در جام بیستم پنج گله شود.

در دقیقه 22 همکاری هافبک های آلمان توپ را به میروسلاو کلوزه رساند و این مهاجم دروازه سزار را گشود. کلوزه با این گل تعداد گلهای خود را در تاریخ جام جهانی به عدد 16 رساند تا بهترین گلزن کل این مسابقات لقب بگیرد.

در دقایق 23 و 25 نوبت به تونی کروس هافبک طراح آلمان رسید تا دو گل متوالی را برای ژرمن ها به ثمر برساند.

در دقیقه 29 همکاری جالب سامی خدیرا و مسعوت اوزیل در محوطه جریمه برزیل خدیرا را در فرصت ایده آلی قرار داد و این بازیکن گل پنجم را به ارمغان آورد.

در آغاز نیمه دوم لوییس فیلیپه اسکولاری پائولینیو و رامیرس را جانشین فرناندینیو و هالک کرد تا شاید برابر حملات آلمان ایستادگی کند اما این امر عملی نشد.

برزیل در دقایق ابتدایی نیمه دوم 3 فرصت گلزنی داشت که مانوئل نویر دروازه آلمان را بسته نگه داشت.

در دقایق 69 و 79 ، آندره شورله که در اواسط نیمه دوم جانشین کلوزه شده بود دو گل دیگر برای آلمان به ثمر رساند.

در دقیقه پایانی این دیدار اسکار هافبک برزیل از پاس خوب مارسلو استفاده کرد و یکی از هفت گل خورده سلسائو را جبران کرد.

در نهایت داور مکزیکی به صدا درآمد تا آلمان با پیروزی باور نکردنی هفت بر یک برزیل را مقابل 60 هزار تماشاگر زرد پوش تسلیم قدرت خود کند.

شاگردان یواخیم لو که تحسین جهانیان را با نمایش خود برانگیختند در فینال مسابقات جام جهانی 2014 به مصاف برنده دیدار هلند و آرژانتین که بامداد پنجشنبه برگزار می شود، خواهند رفت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 18 تير 1393برچسب:, | 15:59 | نویسنده : رضوانی |