ماه رمضان و امام جمعه تکاب
امام جمعه تکاب تاکید کرد
بهره‌مندی از ماه مبارک رمضان برای تقویت ایمان جوانان

امام جمعه تکاب گفت: باید از ماه مبارک رمضان برای تقویت ایمان اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان تلاش شود.

خبرگزاری فارس: بهره‌مندی از ماه مبارک رمضان برای تقویت ایمان جوانان
  •  

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام عبدالله محمدی عصر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تقویت عقاید جوانان و نهادینه‌سازی ارزش‌های اخلاقی است.

وی از اینکه برخی جوانان ایران اسلامی به ضعف اعتقادی، اخلاقی و ایمانی مبتلا شده‌اند، ابراز تاسف کرد و گفت: رمضان از نظر زمانی واجد ارزش‌های والایی بوده، موجب شکفته شدن غنچه ایمان در دل اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان می‌شود.

محمدی به زیر پا گذاشته شدن ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی توسط عده‌ای از دختران و پسران جوان اشاره کرد و بیان داشت: برای تقویت ایمان نسل جدید و مانوس شدن آنها با آموزه‌های الهی باید تلاش شود.

امام جمعه تکاب مسائل اخلاقی نسل جوان را مهم‌ترین معضل در عصر جاری دانست و گفت: غفلت خانواده‌ها از مسائل تربیتی، استفاده نادرست از برنامه‌های تلویزیونی، نبود برنامه‌های دینی و فرهنگی غنی منشاء بروز مشکلات اخلاقی است.

وی ادامه داد: در ماه‌هایی مانند محرم، صفر و رمضان همچنین در ایام ویژه سال مانند لیالی قدر، روزهای اعتکاف، عاشورا و تاسوعا باید برای جذب خانواده‌ها و دختران، پسران جوان و نوجوان به مسائل دینی تلاش شود.

محمدی با بیان اینکه مشکلات معیشتی ذهن و توجه والدین را به خود معطوف کرده است، ادامه داد: تورم و مشکلات ناشی از آن منجر به این شده است، که پدران و مادران تامین نیاز مادی فرزندان را در اولویت قرار داده و از تربیت درست آنها غفلت ورزند.

امام جمعه تکاب با بیان اینکه موج طلاق حتی به شهرستان‌ها رسیده است، ادامه داد: در سال‌های اخیر فقط در مراکز استان‌ها و پایتخت این مشکل خود را نشان می‌داد، اما هم اکنون طلاق حتی در شهرستان‌ها نهاد خانواده‌ را به معرض نابودی می‌کشاند.

وی ماه مبارک رمضان، هیئت‌های قرآنی و منبرهای سخنرانی را فرصت مغتنمی برای اطلاع‌رسانی در زمینه مشکلات ناشی از طلاق عنوان کرد.

امام جمعه تکاب اظهار داشت: روحانیان، مبلغان مذهبی و رابطان فرهنگی مساجد، باید در راستای استحکام بنیاد خانواده گام‌های بلندی بردارند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 8 تير 1393برچسب:, | 8:41 | نویسنده : رضوانی |