دوپینگ در کشتی

آیا دوپينگ سه كشتی گير حقیقت دارد؟

آیا دوپينگ سه كشتی گير حقیقت دارد؟
در حالی كه مسئولان فدراسيون كشتی، تلاش دارند فضای اين فدراسيون را آرام نشان دهند، از گوشه و کنار تيم ملی كشتی آزاد، خبر می رسد كه احتمال دوپينگی بودن سه كشتی گير حاضر در اردوی تيم ملی هست.

تابناک: متأسفانه در چند روز اخیر، شایعه دوپینگی بودن چند کشتی‌گیر به گوش می‌رسد؛ هر چند مسئولان و دست‌اندرکاران این ورزش در حال حاضر سکوت کرده‌اند.

 چندی پیش از آغاز لیگ برتر کشتی آزاد، هشدار دادیم و به راه‌های گوناگون گفتیم، کسی توجه نکرد و هیچ گوشی بدهکار نبود که از همان آغاز، باید مأمورانِ مبارزه با دوپینگ، حضورِ فیزیکی خود را نشان می‌دادند و برای ترسِ کشتی‌گیران هم که شده از چند نفر به شکل آزمایشی و حتی نمادین تستِ دوپینگ می‌گرفتند تا گندِ این موضوع در فینالِ لیگ بالا نیاید!

زمانی شنیدیم، یکی از کشتی‌گیران به علتِ مصدومیت و امتحاناتِ دانشگاهی، اردو را ترک کرد و دوباره بازگشت!

وقتی یک مدعیِ دیگر به دلیل مصدومیتِ ناگهانی، بی خیالِ حضور در جام یاشار دوغو ترکیه شد و... می‌توان حدس زد که شاید چهره دوپینگی‌های جدید در حال رونمایی است!

در حالي كه مسئولان فدراسيون كشتي، تلاش دارند فضاي اين فدراسيون را آرام نشان دهند، از گوشه و کنار تيم ملي كشتي آزاد، خبر مي‌رسد كه احتمال دوپينگی بودن سه كشتي‌گير حاضر در تيم ملي هست؛ البته موضوع گزارش در برنامه شب گذشته شبکه خبر در همین مورد بود که کارشناسان کشتی در مورد آن گفت‌وگو کردند.

اين خبر در حالي شنيده شده كه خبر مصدوميت يكي از ملي پوشان روي خروجي خبرگزاري‌ها رفته که شاید اين موضوع، بي‌ارتباط با مسأله دوپينگ كشتي گيران نباشد؛ افزون بر این که رییس فدراسیون پزشکی ورزشی تأکید کرد: چند روز پس از انجام تست دوپینگ، نمونه‌ها به آلمان فرستاده می‌شوند. پاسخ دهی به این نمونه‌ها نزدیک یک ماه طول می‌کشد. با این تفاسیر، موضوع دوپینگ کشتی‌گیران شایعه ای داخلی بیش نیست، چرا که هنوز پاسخ تست‌های به دست ما نرسیده است.

رسول خادم مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی با ابراز نگرانی از تهدید دوپینگ در آستانه المپیک در ورزشی کشور به ویژه کشتی گفت: استفاده از مکمل‌های غیرمجاز دارویی و غذایی در ورزش ما از جمله کشتی بوده و هست که در این سال‌ها، آسیب‌های جدی نیز از این جانب دیده‌ایم.

به هر حال، امیدواریم که این موضوع در حد شایعه باشد، ولی مسابقات بزرگ نزدیک است و اگر به این مسائل به خوبی توجه نشود، در  المپیک به مشکلات بزرگ می‌رسیم و جز آبروریزی چیزی عاید ما نمی‌شود.

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:کشتی و دوپینگ, | 13:58 | نویسنده : رضوانی |