دوران جنگ و درس تکاب ارومیه جنوب رضوانی

دبیرستان   سپاه

من    با  هزاران آرزو وارد  شدم

یادش  بخیر  روزها  و ایامی بود   که سر شوق  جبهه و جنگ بر سرمان بود

برادر پاسدار  فتح اله  احمدی  ما رو برا رفتن  گذینش  کرد خوب ما بودیم

تعدادی که  گزینش  شدیم .

اول  ما رو برا  تست و معاینه   پزشکی  پیش دکتری فرستادند خوب بنگلادشی

بود  خوب ایران دکتر کم بود اول  جنگ بود و خبری از دکتر و تحصیلکرده  نبود و

ما مجبورا  توسط  دکتری از کشور بنگلادش در بهداری سپاه پاسداران تکاب

معاینه  شدیم .   البته  بعد از کلی  امتحان  ورودی و .............................

خوب   قبل از رفتن  به  دبیرستان سپاه من در گردان  خاتم و خود بسیج  سپاه 

تکاب در گردان بعنوان بیسیم چی  پیش فرمانده محترم   جانباز دلاور سردار محمد یاری

بودم و گاها هم در کنار فرمانده موتوری گردان  کنار  سرهنگ  چراغی  و بعد هم

سرهنگ افلاکی  بودم

البته   در دورانی که  در خدمت  سپاه  تکاب در نقش بسیجی بودم  ساله 60  یکبار  هم 

به  جبهه   مهران اعزام  شدم.  و در  کنار من هم بودند خیلی  از کسانی که الان یا شهید

شدند و یا در قید   حیات  خدمتگزاران خوب  صدیقی بودن.

از دوستانی که من در جبهه های مختلف در کنارشان  بودم  سرداران شهید فکری

سردار شهید  فتاحی    پاسدار شهید  یگانه   پاسدار شهید  حضرتی   پاسدار شهید یاری

شهید  عارضی  دبیرستان  سپاه   شهید   برزگر  سپاه  تکاب   شهید  شمسی سپاه و

باشگاه ورزشی  شهید فرج اله  قاسملو  کشتی   شهید  ایزدی مسئول آموز بنده مربی تاکتیک

که در گردنه  قوشچی  اسیر و بعد هم شهید  شد.   شهید  بزرگوا شهید بروجردی که فرمانده

محترم  قرارگاه  حمزه سید الشهدا  دوستان خوبم در سپاه تکاب گردان  شهید بزرگوار خانی

و شهید الستی  و شهید خدمتی  و شهید اخوان  هر کدام در کوههای سورسات و یکی در اینچه

و دیگری در کل  تپه  و .............یکی  که قناسه خورد  به پیشانیش و خانی  که تیر بار می بست

و با هیکلی  قوی و صورتی  بشاش برا جنگ می رفت . و برادران شهید  حمامی و دشتی  که در کل  تپه

باهم بودیم و شهید برزگر  از شهیدان اهل سنت که در ماموریتهای مختلف با این عزیزان بودم.

یا  شهید  حاجیانپور که معلم  تاریخ  بنده بود و همیشه با این عزیز فوتبال  یا والیبال  بازی می کردیم.

و یاد  شهیدان  گرامی  شهید نوریان که در کلاس سوم راهنمائی  طالقانی همکلاس بودم.

یا شهیدی  گرامی شهید عزیزی که کالیبر چی بود و من با بیسیم در کنارش بودم شهید موسوی.

خوب دیگه  ما  وقتی  قبول شدیم   به دبیرستان سپاه رفتیم .

بهروز   جهانگیری -  همایون  هاشمی  - یونس  جوانی  -  صابر دارائی - یونس  حصاری -  نبی اله احمدیان

شهید محمد عارضی -  احمد  حقی  -           بیدقی   -  امیر  رضوانی  - و دوستان دیگری چون  محمودی

معاون اسبق استانداری -  وحید جلالزاده -  مددی  -  اگاهی  - و.................................................

در شماره های بعدی از خاطرات دوران جنگ و  دبیرستان سپاه  خواهم نوشت .......................................

                                                                                      رضوانی                                   امیر



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 30 فروردين 1393برچسب:جبهه و جنگ و جهد, | 17:12 | نویسنده : رضوانی |