نان در تکاب معضل و مشکل بزرگ مردم.
 

     منبع   پایگاه خبری شیز
     
   

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شیز، مشکل کمبود نان در شهر تکاب که قبلا نیز در اردیبهشت و خرداد 92 رخ داده بود بار دیگر از روز 13 فروردین آغاز شده و در چند روز گذشته مردم را با مشكلاتي مواجه كرده است. این در حالی است که بعد از ايام سيزده بدر مردم براي تامين نان مصرفي خود بايد مدتها در صفهاي طولاني انتظار بكشند و در نهايت به ميزان درخواست نان به آنها داده نميشود؛ جالب توجه اينكه درهيچ سوپرماركتي دراين شهرستان نان عرضه نميشود در حالي كه مردم مراجعات مكرر به سوپرماركت ها داشته ولي نااميد بر ميگردند.

حال سوال اين است چرا اين كمبود بعد از ايام سيزده بدر و بصورت ناگهاني پيش آمد و ديگر اينكه  وقتي سرانه آرد هر نفر دركشور ما مشخص است و بصورت ماهيانه اختصاص مي يابد  كمبود نان در شهرستان تکاب چه توجيهي دارد؟؟

بسیاری از افرادی که طی هفته جاری برای خرید نان به نانوایی ها مراجعه کردند یا با درب های بسته نانوایی مواجه شدند و یا ساعت ها در صف های طویل نانوایی منتظر خرید نان بودند.

نان از گذشته تاکنون تا آن میزان برای ما ارزشمند است که وقتی تکه ای نان را روی زمین می بینیم، با احترام آن را برداشته و در گوشه ای می گذاریم تا مبادا زیر پا قرار بگیرد. اگرچه در بسیاری از کشورها با تغییر روش های سنتی به تولید نان وسنگک های صنعتی کوشیده اند تا به افزایش بهره وری در تولید نان و سنگک بپردازند، اما در ایران همچنان مصرف نان و سنگک با کیفیت جزو دغدغه های روزانه بوده است. این در حالی است که تهیه همین نان و سنگک در تکاب، موجب ازدحام بیش از حد مردم در مقابل نانوایی‌ ها شده است تا جائی که بنا بر شواهد موجود صف‌های نان و سنگک در این شهر از تعداد 15 متقاضی نیز فراتر رفته است.

یک شهروند تکابی در گفتگو با خبرنگار شیز گفت، من هر روزه برای خرید نان به نانوایی مراجعه می کردم و در کمترین زمان نان مورد نیاز خود را تهیه میکردم اما الان باید حداقل 2 ساعت در صف های طولانی تهیه نان منتظر بمانم برای خرید فقط 2000تومان نان!! که به زحمت کفاف یک روز را می دهد.

شهروندی دیگر افزود من بعد از وقت اداری برای تهیه نان به سوپرمارکت مراجعه میکردم ولی امروز بعد از مراجعه به بیش از 10 مغازه توانستم بسته ای نان تهیه کنم.

این در حالی است که با شروع فصل کارهای ساختمانی و فعالیت کارگران و نیز افزایش امور کشاورزی نیاز به خرید نان برای قشر کارگر وکشاورز در تکاب افزایش یافته اما به علت مشکلاتی که از چند روز اخیر در خصوص میزان طبخ وعرضه نان و ساعت فعالیت نانوایی ها پدید آمده این افراد نیز نمی توانند به مقدار لازم نان مورد نیاز خود را تامین کنند.

یک نانوا هم افزود با کاهش میزان صهمیه آرد نانوایی، قیمت هر کیسه آرد تقریبا به دوبرابر افزایش یافته است. به همین دلیل مقدار پخت نان کم و ساعات کاری نیز از دو شیفت کاری به یک شیفت صبح کاهش یافته است.

به دنبال کاهش سهمیه آرد نانوائیها ، آنها نیز سهمیه توزیع نان در مغازه های سطح شهر را حداقل به نصف کاهش داده اند و همین امر باعث شده تا مردم صفهای طویلی در مقابل نانوائی ها تشکیل دهند.

اميدواريم با پيگيري مسئولان ذيربط شهرستان تکاب اين مشكل تعطیلی و سهميه آرد روزانه نانوايي ها حل شده و ما بيش از اين شاهد گلايه و انتقاد مردم  این شهرستان نباشيم



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:نان تکاب شیز رضوانی , | 11:14 | نویسنده : رضوانی |