می شود مردانه هم رقابت کرد

 

می شود مردانه هم رقابت کرد

تنور انتخابات درمیاندوآب،تکاب و شاهین دژ روشن شد
روح الله بیگی مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اعتراض به نظر قبلی هیات اجرایی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی توانست صلاحیت خود را برای رقابت در حوزه میاندوآب،تکاب و شاهین دژ بصورت مردانه از سر بگیرد.
بیگی که بسیاری وی را یکی از پدیده های این دوره از انتخابات می دانند به گفته خودش به دلیل«سوء شهرت» از سوی هیات اجرایی رد صلاحیت شده بود و فاصله بین اعلام نظر و اعتراض تا تایید صلاحیتش نطق ها و سخنرانی های آتشینی در مساجد و مراسم مختلف برگزار شده در این حوزه ایراد کرد.
بیگی کمی بیش از دوسال در اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی عهده دار رسیدگی به امور موقوفات و ساخت و مرمت مساجد بود که مخالفانش کمک های هدف دار وی به مساجد شهرهای میاندوآب، تکاب و شاهین دژ را دلیلی بر رد صلاحیتش عنوان می کردند؛ دلیلی که با توجیهات شرعی و اخلاقی قابل خدشه بود و توانست بهانه خوبی برای بیگی برای گردآوری موج عظیمی از هوادارنش در شهرهای جنوبی استان باشد.
بیگی برخوردار از قابلیتهایی است که او را از دیگر رقبایش در میاندوآب متمایز می کند. تسلط به زبان و ادبیات عربی و فارسی و تلمیحات و اشارات و توسل به زبان ادبی و بهره گیری از حافظه قابل توجهش در بیان آیات و روایات گفتمانی جدید، کنایه آمیز و طنازانه در محافل و گوشه کنار این حوزه انتخابیه ایجاد کرده که رقبا را نیز به مقابله به مثل فرامی خواند.
از سویی تسلط مدیرکل سابق اوقاف بر فلسفه وقف و تکان عظیمی که به بخش درآمدزایی موقوفات راکد آذربایجان غربی داد علاوه بر اینکه به بهبود اقتصادی امورات بهره مند از عواید اوقاف منتهی شد سبب ساز اتخاذ سیاستی جدید در اوقاف و امور خیریه کشور مبنی بر توجه و ساماندهی درآمدهای حاصل از احیاء و اجاره موقوفات گردید.
به بیانی حضور این روحانی آشنا به مباحث دینی و معرفتی در راس اوقاف استان و تسلطش بر مسائل حقوقی و ریزه کاریهای امورات وقف سبب شد دید جدیدی نسبت به فلسفه وقف در آذربایجان غربی پدید آمده و بسیاری از زمینها و ابنیه مرغوب این حوزه که پیشتر با بی توجهی و غفلت مواجه با مشکلات شرعی و قانونی به سبب تعلیق یا تعطیلی فلسفه وقف بودند، احیا شده و در مسیر درآمد و اشتغال زایی قرار گیرند.
روح الله بیگی در قامت یک روحانی جوان و پرانرژی این روزها یک رقیب جدی و قابل اعتنا برای چهره های باتجربه انتخاباتی حوزه میاندوآب، تکاب و شاهین دژ است و با پیش گرفتن دو استراتژی «نقد عملکرد نمایندگان گذشته» و « بازتعریف محرومیت ها و عقب ماندگیهای این حوزه در مقایسه با دیگر شهرها و حوزه های استان» قدم در عرصه رقابتی مردانه و شانه به شانه با امیدهای اول نمایندگی از این حوزه نهاده است.
تا پیش از این همواره انتخابات در این حوزه با حرف و حدیث های فراوانی همراه بوده که در هر دوره ای عده ای را معترض و پرادعا نگاه میداشت . در انتخابات مجلس هشتم نماینده دوم این حوزه بعد از راهیابی به مجلس با ابطال برخی صندوق های مورد خدشه از ساختمان سبز بهارستان کنار گذاشته شد و در میاندوره ای شاهد حضور نماینده ای دیگر بود. به بیانی حوزه ای که بسیاری معتقدند میبایست از امسال و نه دوره آینده یک نماینده بدان افزوده می شد بیش از دوسال تنها با یک نماینده سرکردند تا اینکه مطالبات تلنبار شده مردمی در این سالها چهره هایی معترض و برافروخته چون روح الله بیگی را به فضای سیاسی این حوزه معرفی کرد که درصدد است با گفتمان جدیدی که مطرح می کند حداقل بتواند نوع نگاه و مطالبات مردمی را با موجی که برمی انگیزد متحول کند.
به نظر می رسد بعد از انتخابات مرکز استان که طبیعتا از اهمیت اول به لحاظ جمعیتی و نامزدهای ثبت نام کرده برخوردار است بتوان حوزه شهرستانهای میاندوآب،تکاب و شاهین دژ را از حیث حساسیت و اهمیت دوره نهم مجلس شورای اسلامی در رده بعدی جای داد.جابجایی فرماندار میاندوآب در آستانه انتخابات از جمله تحرکاتی بود که نشان می داد دولت نیز به حساسیت این حوزه وقوف کامل داشته و سعی دارد هرگونه شبهه در خصوص سلامت انتخابات را از میان بردارد.
انتخاباتی که با تایید صلاحیت دو روحانی سرشناس و پرسروصدا زنگ خطر جدی را برای سایر رقبا به صدا درآورده و نویدبخش روزهای متفاوتی در معادلات آینده است. کد خبر:  1287982
فرستنده: ainanews Admin
منبع آینا نیوز



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:انتخابات در میاندواب و تکاب و شاهیندژ روح اله بیگی, | 12:13 | نویسنده : رضوانی |