جام جهانی و مردم و دولت در آزادی رضوانی

برگزاری جام جهانی کشتی در روزهایی که اوضاع مدیریتی این رشته در کشور بحرانی است توانست این نکته را به جهانیان ثابت کند که ملت ایران به خودی خود با ملتی خصومت ندارد.

 
فریاد 12 هزار نفری به تمام دنیا
افکار گروه ورزشی:
۱. تیم کشتی آزاد کشورمان با پیروزی برابر تیمهایی همچون روسیه و امریکا قهرمان جهان شد ... اما آنچه که شاید بیشتر از همه در این مسابقات مهم جلوه کرد همان شعار همیشگی بود که حتی بارها و بارها مقامات عالیرتبه کشورمان نیز آنرا اعلام کرده اند که مردم ایران و امریکا با هم مشکلی ندارند. مسابقات تهران , عکس یادگاری تیم کشتی امریکا با احمدی نژاد و نقل قول جالب سرمربی امریکا در سالن خانه کشتی و رو به غلامرضا محمدی که اعتراف کرد:«ایران وطن دوم من است» همه و همه این سخن را ثابت می کند که اگر مراودات خاص برخی کشورها با ایران اجازه دهد مردم ایران با مردم هیچ کشوری خصومت ندارند.

۲. اولین برنامه تبادل ورزشی ایران و امریکا در سال ۱۹۹۸ با دعوت تیم ملی کشتی امریکا به تهران صورت گرفت و با مهمان نوازی و تشویق بی نظیر ایرانیان همراه بود. حرکتی که در عمق نشان می داد مردم ایران با مردم هیچ کشوری خصومت ندارند... پس از آن این اتفاق در رشته هایی مثل فوتبال ادامه یافت.

۳. اگرچه رابطه سیاسی ایران و امریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جوهری ثابت داشته اما در پوسته ورزشی آنجا که ما با مردم امریکا طرف هستیم همواره نشان داده ایم که ما با آنها هیچ خصومتی نداریم. گو اینکه حالا مسئولان کشتی ایران و امریکا برای حفظ این رشته پرطرفدار در المپیک در خاك ايران با هم «متحد» می شوند و منافعشان یکی می شود و در جلسه‌اي براي حفظ كشتي در المپيك دست دوستي مي‌دهند.

۴. به مدد ارتباطات، صدور فرهنگ دیگر منحصر به میدان جنگ و ... نیست. حالا «همه» مردم اعم از مهدی تقوی ورزشکار از روستایی در سوادکوه مازندران یا بازرگانی ایرانی و حتی شهروندي نابغه می تواند حامل فرهنگ یک کشور باشند و نقش اعتباربخشی به ایده ها و ارزش های آن کشور داشته باشند. تا به امروز بیش از ۲۰ تبادل ورزشی بعد از انقلاب ميان ايرانيان و امريكايي‌ها برقرار شده که اينها باز هم همانطور که بارها و بارها مقامات عالیرتبه کشورمان نیز آنرا اعلام کرده اند , نشان می دهد که مردم ایران و امریکا با هم مشکلی ندارند.

۵. آری از آنجا که روح ورزش از پهلوانی نشات می گیرد, جام جهانی کشتی تهران باز هم به همه جهانیان ثابت کرد که اگر مراودات خاص برخی کشورها با ایران اجازه دهد ملت ایران با مردم هیچ کشوری خصومت ندارند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:, | 12:36 | نویسنده : رضوانی |