برف تکاب را سپید پوش کرد رضوانی


 

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام مدیریت راه های آذربایجان غربی هم اکنون تمامی محورها و گردنه های منتهی شهرستان های خوی، ماکو چالدران وهمچنین محور های قوشچی و راژان در شهرستان ارومیه برفی است.

مدیریت راه های آذربایجان غربی با اعلام اینکه نمک پاشی و برف روبی در محور ها صورت گرفته است به رانندگان توصیه کرد برای تردد در محورهای برف گیر استان خودرو خود را به زنجیر چرخ و دیگر وسایل ایمنی مجهز کنند.

ارتفاع برف در چالدران به بیش از 40 سانتی متر رسید

بارش برف در شهرستان چالدران از ساعت یک بامداد امروز آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

رئیس مدیریت بحران چالدران گفت: در حال حاضر میزان برف در ارتفاعات این شهرستان به بیش از 40 سانتی متر و در سطح شهر به 20 سانتی متر رسیده است.

احمد رضا قلیپور در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اینکه تردد در محور های اصلی منتهی به چالدران در جریان است از رانندگان خواست برای تردد در این محورها به ویژه گردنه ها زنجیر چرخ و وسائل ایمنی به همراه داشته باشند.

رئیس مدیریت بحران چایپاره هم گفت: ارتفاع برف درمناطق کوهستانی این شهرستان به بیش از 10 سانتی متر رسیده است.

جلیل غفاری با بیان اینکه مه غلیظی سراسر شهرستان را فراگرفته است از رانندگان خواست برای تردد در محورهای ارتباطی این شهرستان خودرو خود را به وسائل ایمنی زمستانی مجهز کنند.

بارش برف هم اکنون در شهرستان های ماکو، خوی و ارومیه نیز ادامه دارد.

مدیریت راه های آذربایجان غربی هم با اشاره به برفی بودن گردنه های گوردیک در خوی، بورالان و بارون در ماکو، علیمردا، قرم و آواجیق در چالدران، مائین بلاغ در تکاب و قوشچی در ارومیه، اعلام کرد مه غلیظی گردنه قوشچی و محور ارتباطی راژان ارومیه را فراگرفته و لازم است رانندگان اصول ایمنی را رعایت کنند.

بارش برف در آذربایجان غربی تا دو روز دیگر ادامه می یابد

بارش برف که با ورود یک سامانه بارش زا به آسمان آذربایجان غربی از عصر روز جمعه در سطح استان آغاز شده است در دو آینده نیز ادامه می یابد.

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی صبح شنبه با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگاران افزود: این سامانه بارش زا از اواخر روز گذشته از مناطق شمالی وارد استان شده است که متعاقب آن شاهد بارش برف در نواحی شمالی و مرکزی آذربایجان غربی هستیم.

مهدی صابری اظهارداشت: در حال حاضر بارندگی در این مناطق ادامه دارد و طبق پیش بینی ها به عمل آمده طی امروز و فردا نیز شاهد بارش های پراکنده خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به اینکه این سامانه با توده های هوای سرد همراه است انتظار می رود از امروز شاهد کاهش محسوس دما بین 4 الی 6 درجه در سطح استان باشیم.

وی بیشترین میزان بارندگی را در پلدشت با 4 میلی متر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر در مناطق جنوب استان به جز نقده هیچ بارندگی ثبت نشده ولی انتظار است از اواخر امشب تا ظهر فردا شاهد بارندگی های پراکنده در این مناطق نیز باشیم.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی آذربایجان غربی دمای هوای ارومیه در یک روز گذشته از صفر الی 5 درجه بالای صفر در نوسان بود، طی این مدت بیشترین دمای هوا در نقده با 7 درجه بالای صفر و کمترین دما با 4 درجه زیر صفر در چالدران گزارش شده است.

بر اساس پیش بینی کارشناسان هواشناسی استان به احتمال زیاد از اواخر هفته جاری یک سامانه بارش زای متراکم و متمرکز تمام استان را در برمی گیرد که انتظار می رود بارندگی های متوالی و خوبی را داشته باشیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 25 آذر 1391برچسب:تکاب و بارش برف, | 17:30 | نویسنده : رضوانی |