اخبار کلی و جزئی از ورزش و اقتصاد و. تکاب

حجت‌السلام محمدباقر کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ناقوس کلیساهای آذربایجان غربی در سالروز ورود تاریخی امام خمینی ( ره ) به ایران راس ساعت 9:30 به صدا در می‌آیند.
وی با اشاره به برگزاری مراسم دعا و نیایش در کلیساهای استان آذربایجان غربی، تصریح کرد: چهار مراسم مختلف دعا و نیایش کلیسایی برای حفظ انقلاب اسلامی ایران در کلیساهای استان برگزار می‌شود.
این مسئول افزود: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی و مهارتی ارامنه و عاشوریان، برگزاری جشن‌های دهه فجر در کلیساهای ارومیه و دیگر برنامه‌های متنوع در دهه فجر توسط اقلیت‌های مذهبی استان برگزار می‌شود.
 کریمی با بیان اینکه امسال برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر را از 9 دی ماه آغاز کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: همزمان با ایام‌الله دهه فجر هفته وحدت را نیز پیش رو داریم و لازم است این هفته در راستای ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها و نشان دادن انسجام و وحدت اسلامی بهره گیریم.
وی با اشاره به دیگر برنامه‌ها در این زمینه، اظهار داشت: جشنواره خوشنویسی با عنوان" رسول آسمانی" در تکاب، برگزاری مسابقات عکاسی دوران نقلاب، جشنواره فیلم " در سایه ولایت" نیز در این ایام برگزار می‌شود.
این مسئول از برگزاری نمایشگاه سراسری کاریکاتور در بوکان خبر داد و افزود: نمایشگاه عکس انقلاب در شهرستان‌های آذربایجان غربی، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به منظور گرامیداشت ایام‌الله دهه‌فجر برگزار می‌شوند.
 
 

مسابقات نیمه آزاد کونگ فو (مایانا) با شرکت ۱۵۰ رزمیکار در قالب ۸ باشگاه رزمی درسه رده سنی نونهالان ُ نوجوانان وجوانان به پاسداشت فرا رسیدن سی و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ُ روز جمعه مورخه ۷/۱۰/۹۰ در سالن ۱۰۰۰ نفری مجموعه ورزشی تختی اداره ورزش وجوانان شهرستان تکاب با شکوه خاصی برگزار شد.

 

این دوره از مسابقات که با همت اداره ورزش وجوانان  و هیئت کونگ فوشهرستان تکاب برگزار می شد ۱۵۰ رزمی کار از ۸ باشگاه رزمی با همدیگر به رقابت پرداختند.

در پایان مسابقات به نفرات برتر اوزان مختلف در هررده سنی جوایز ولوح تقدیر از طرف اداره ورزش وجوانان و هیئت کونگ فو این شهرستان اهدائ شد.


آوای تکاب به نقل فاش آنلاين رئيس اداره اوقاف و امور خيريه تكاب در سخنان پيش از خطبه هاي نماز جمعه با تبريك هفته وقف ، وقف را باقيات و صالحاتي دانست كه در قرآن و احاديث به آن اشاره شده است
ادامه مطلب
+ نوشته شده در هشتم بهمن 1390ساعت 10:39 توسط تکاب | نظر بدهید

ایستین تکاب در میاندوآب تیم فوتسال بسیج این شهرستان را ۲ به صفر مغلوب کرد.

 

شهید حاجیانپورتکاب ۱ به ۱ با آراس سردشت مساوی کرد.

آوای تکاب: با تشکر از آقای امانی که نتایج بازیها را برروی وبلاگ اداره قرار می دهند


با توجه به وضعیت موجود در شهرستان تکاب، و همچنين توانها و قابلیت های ویژه ای که این شهرستان دارد می توان این شهرستان را از یک بحران اقتصادی رهایی بخشید و با توجه به سرمایه گذاری ها و اختصاص بودجه کافی در بخش توریسم از استعدادهای این منطقه بهره جست و این منطقه را تبدیل به یک قطب گردشگری، نه تنها در استان آذربایجان غربی، بلکه در ایران و جهان کرد . البته با توجه به مطالعات انجام شده نیاز به تبلیغات و بازاریابی و امنیت و آیتم هایی دارد که باعث جذب یک گردشگر به منطقه شود و جذب گردشگر در منطقه  یعنی ايجاد تحول در چرخه ی اقتصادی منطقه و افزایش درآمد و سرمایه گذاری در منطقه .
محاسن : با توجه به قابلیت ها واستعدادهای گردشگری منطقه می توان موجب احياي گردشگری در این منطقه گشته که با استفاده از آیتم های تبلیغ، بازاریابی و رشد امنیت، توریسم را به منطقه آورد .
می توان با استفاده از توانایی های منطقه، این منطقه را از یک انزوا وسردرگمی نجات داد و جان دوباره بخشید.
معایب :با توجه به این که منطقه نا شناخته است، بازدهی در مدت کوتاه را نخواهد داشت. و بوجود آمدن يك تحول در طولاني مدت حاصل مي شود .
سرمایه گذاری در منطقه با مشکل مواجه است و البته استان آذربایجان غربی یکی از استان های محروم کشور می باشد، و با توجه به این معیارها، کم توجهی یا به بیان دیگر بی توجهی به منطقه یکی از مسائل و مشکلات اساسی به شمار می رود .

منبع: حسین بهاری  طبیعت تکاب

 

 

اختصاصي روزنامه الكترونيكي آواي تكاب

يك منبع خبري به آواي تكاب گفت شهردار تكاب انتخاب شد . به گزارش آواي تكاب آقاي دكتر جواد رستمي كه  با اكثريت آراء به عنوان شهردار تكاب انتخاب شد.  آقاي جود رستمي كه متولد شهرستان تبريز مي باشد داراي دكتراي مديريت بازرگاني مي باشد  ليسانس خود را در رشته برق ، فوق ليسانس خود را در رشته مديريت شهري و دكتراي خود  را در رشته مديريت بازرگاني اخذ كرده است  وي سابقا در شهرداري هاي اسلامشهر و ورامين درپست هاي معاونت .و....... مشغول به كار بوده است . آواي تكاب بزودي جزئيات بيشتري از روزمه كاري  از شهردار تكاب منتشر خواهد نمود .

 

 


نشست مشترك  اعضاي كميته ي فرهنگي  آموزش وپرورش و ناحيه ي مقاومت بسيج درخصوص هماهنگي برنامه هاي دهه ي فجر وهفته ي وحدت در محل دفتر فرماندهي ناحيه برگزار گرديد .

اعضاي حاضر درجلسه مدير آموزش وپرورش شهرستان تكاب وفرماندهي ناحيه ي مقاومت بسيج سپاه وكارشناسان ذيربط بود كه درخصوص نحوه ي اجرا واجراي باشكوه وغير موازي برنامه ها  وبر اجراي منظم ومنسجم وهماهنگ برنامه ها تاكيد نمودند .

 

 

جلسه ي عمومي مديران مجتمع ها ي آموزشي وپرورشي ومديران مدارس ومعاون دبير ومعاون اموزگاران مدارس شهرستان  در خصوص مسائل مختلف حوزه هاي مختلف آموزشي وپرورشي مالي علي الخصوص هماهنگي برنامه هاي دهه ي مبارك فجر وهفته ي وحدت برگزار گرديد

 

 

یحانه بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به پیش بینی های انجام شده مردم آذربایجان غربی به ویژه در جنوب استان تا روز یكشنبه شاهد بارش متناوب برف و باران خواهند بود.

وی اظهار كرد: در 24 ساعت گذشته شهرستان های تكاب با 9 درجه زیر صفر و سردشت با شش درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهر های استان بوده اند.

بابایی افزود: دمای شهر ارومیه نیز در همین مدت بین سه درجه بالای صفر و هشت درجه زیر صفر در نوسان بود.

مسولان اداره راه و ترابری آذربایجان غربی نیز بارش خفیف برف همراه با مه گرفتگی در شهرستان سردشت و بارش برف و كولاك شدید در شهرستان پیرانشهر را پیش بینی كرده اند.

راه و ترابری اذربایجان غربی از رانندگانی كه قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان را دارند خواسته است تا كلیه تجهیزات ایمنی و زمستانی را به همراه خود داشته باشند.

همچنین از سفر های غیر ضروری پرهیز كرده و با سرعت مطمئنه حركت كنند.

 


روز بروز بر كافي نت هاي شهر افزوده مي شود بدون هيچ قاعده خاصي جالب اينجاست كه بيشترآنها از كمبود مشتري مي نالند ولي با اين وجود اين بازهم در شهر كافي نت ايجاد مي شود دليل آن هم اين است كه خيلي ها از اينترنت خانگي استفاده مي كنند  چون هم ارزان  است و هم فرد احساس آرامش و امنيت مي كند.  نكاتي كه در اين كافي نت ها با آن روبرو مي شويد.بسيار جالب است.  قيمت گران كافي نت ها و با وجود سرعت كم آن و عدم آشنايي مسئولين اين مغازه ها با اينترنت  است  و در آخر با  اين موضوع مواجه مي شويد كه شغل آنها بسيار پررقيب شده است در شهر. چون كه دفاتر  خدمات كامپيوتري ها و ويدئو كلوپ ها و لوازم التحريري ها در شهر خدمات اينترنتي ارائه مي دهند و كلا باعث راكد شدن كار آنها شده اند انگار  كسي نيست جلوي  اين تداخل صنفي را بگيرد. تا كافي نت ها بتوانند به ثبات كاري برسند .  نكته اي كه بسيار جالب به نظر مي رسد براي يك شهر 60هزار نفري چيزي حدود 20 كافي نت در شهر وجود دارد البته اگر لوازم تحريري ها راهم حساب كنيم كه ............................

-  نبود يك كتابفروشي مستقل  در شهر: وقتي كه يك نفر اگر زماني دوست داشت مطالعه كند به نظر شما بايد در كجا كتاب تهيه كند  اين نكته اي است كه در شهر به آن توجه نشده است چندين كتابفروشي در شهر ما هستند ولي بيشتر از آنكه كتابفروش باشند لوازم التحرير يا كمك آموزشي مي فروشند  وقتي كه كتاب شهر در تكاب راه اندازي شد خوشحال شديم كه حداقل يك كتابفروشي مجهز در شهرما راه اندازي شد اما متاسفانه چندي نگذشت كه  در اين كتابفروشي و مجتمع فرهنگي مولوي و ساير كتابفروشي هاي شهر  تنها چيزي كه ديده مي شد  كتاب هاي كمك آموزشي يا كتاب هاي بي كيفيت( از نظر مطلب) بود .  موسسه فرهنگي دانشجو كه فقط كتاب هاي دانشگاهي مي فروشد و سايرين هم بيشتركمك آموزشي و...... البته نبايد از اين اين نكته غافل ماند كه مردم شهر ما علاقه خاصي به خواندن  كتاب ندارند  چون اگر اين طور بود بايد كتابفروشي ها مجهز به كتاب مي شدند . به نظر شما ما بايد چه راهكاري براي گسترش فرهنگ كتابخواني در شهرمان  پياده كنيم تا مردم شهرمان كتاب بخوانند.يا حداقل از كتاب هاي كتابخانه هاي شهرمان استفاده كنند . چون تا آنجا كه من اطلاع دارم بيشتر كساني كه به كتابخانه مراجعه مي كنند كساني هستند كه فقط كتاب هاي درسي شب امتحان را مي خوانند و  زياد براي  مطالعه آزاد از خود رغبتي نشان نمي دهند. باور نداريد مي توانيد از مسئولين كتابخانه شهرمان بپرسيد..

 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:تکاب, | 8:20 | نویسنده : رضوانی |