ورزشگاهی که جام حذفی در آن برگزار خواهدشد.

آخرین وضعیت ورزشگاه حافظیه، میزبان فینال حذفی ؛ عکس

آخرین وضعیت ورزشگاه حافظیه، میزبان فینال حذفی ؛ عکس
آنچه ما دیدیم و در تصاویر هم مشهود است این است که نمی توان انتظار داشت ورزشگاهی مناسب برای آن دیدار وجود داشته باشد.

 

گل: هوای دل انگیز شیراز در جمعه میانی آخرین ماه سال 90 آنقدر به روح وجان صفا می دهد که از میدان ستاد تا حافظیه را پیاده بروی. خلوتی جمعه های شیراز در همه معابر مشهود است الا مقابل مقبره لسان الغیب که مرغ عشق های دست آموز برای صاحبان فال فروششان درآمدزایی می کنند تا بلکه این دل شوریده حالش به شود و دل بد نکنند!
درست روبری آرامگاه حافظ ورزشگاه حافظیه قرار دارد. ورزشگاهی که قرار است روز 25 اسفند میزبان فینال جام حذفی باشد و در باره آن و مشکلاتش به کرات گفته ونوشته شده است.
انتخاب شیراز به عنوان میزبان تقابل استقلال وشاهین اگر چه با توافق مدیران دوتیم صورت گرفت اما از همان ابتدا مورد انتقاد استقلالی ها واقع شد و این امر به خصوص بعد از باخت این مقابل فجر در همین ورزشگاه شدت یافت.
سازمان لیگ بر اساس برنامه ای که ارائه داده بعد از بازی روز 26بهمن میان فجر وفولاد خوزستان، خواستار تعطیلی و مرمت ورزشگاه مذکور گردید وبازی های دوتیم برق و پیام مخابرات دو تیم دسته اولی شیراز نیز در زمین های بعثت، دستغیب و اختصاصی برق انجام می شود تا شاید بتوان حافظیه را به ورزشگاهی در خور شان فینال جام حذفی نزدیک کرد.
این تعطیلی یک ماهه حافظیه داد سرمربی تیم فوتبال پیام مخابرات شیراز را در آورد و او از رییس هیات فوتبال فارس خواست از کیان فوتبال این استان دفاع کند و گفت : فوتبال فارس نباید قربانی فینال جام حذفی شود.
hafeziye

اصغر اکبری گفته بود: چه دلیلی دارد که بر روی چمن مصنوعی شهید دستغیب که ازحالت استاندارد خارج شده و به آن رسیدگی نمی شود، بازی کنیم؟ این امر در حالی رخ می دهد که قرار است زمین حافظیه را برای فینال جام حذفی آماده کنند اما هنوز مسابقات لیگ برتر در آن برگزار می شود و برق و پیام باید بروند روی چمن مصنوعی سفت بازی کنند که عوارضی همچون کمر درد و پا درد به دنبال دارد .
چندی پیش مدیر کل سازمان ورزش و جوانان استان فارس طی هم مصاحبه ای اعلام کرد: چمن ورزشگاه حافظیه در حال مرمت است و برای برگزاری فینال جام حذفی آماده می شود.
تورج موید با اشاره به وضعیت ورزشگاه حافظیه شیراز یادآور شد: تنها مشکل این ورزشگاه زمین چمن بود که این زمین نیز در حال مرمت است.
وی با اشاره به اینکه این ورزشگاه برای انجام بازی فینال آمادگی کامل دارد، تصریح کرد: هیچگونه مشکلی و یا کمبودی برای بازی فینال نداریم و زمین چمن نیز تا هفته آینده مرمت و آماده برگزاری فینال می شود.
در پی این امررئیس هیئت فوتبال استان فارس نیز گفت: به خاطر فرصت کم تا شروع فینال جام حذفی نتوانستیم چمن ورزشگاه حافظیه را به طور کامل ترمیم کنیم و به همین خاطر قسمت هایی از آن را با کاشت چمن جدید وصله کرده ایم.
هادی آیت اللهی در خصوص آخرین وضعیت چمن ورزشگاه حافظیه برای برگزاری فینال جام حذفی تصریح کرد: «ترمیم کامل چمن این ورزشگاه به شش هفت ماه زمان نیاز دارد. به همین خاطر مجبور شدیم تکه هایی از زمین را که مشکل داشت دربیاوریم و به جای آن چمن تازه بکاریم. در واقع با این کار چمن را وصله زده ایم تا شرایط زمین برای مسابقه فراهم باشد.»
وی خاطرنشان کرد: «معمولا هوای اسفند در شیراز برای رشد چمن مناسب است. در چند روز گذشته بارندگی هایی انجام شده است که مانع رشد چمن بوده است، اما امیدواریم هوا خوب شود تا چمن های کاشته شده هر چه زودتر برای بازی آماده شود.»
آیت اللهی در پایان گفت: «تمرینات تیم فجر در ورزشگاه اختصاصی این تیم برگزار می شود و به همین خاطر تا زمان فینال جام حذفی هیچ مسابقه یا تمرینی در حافظیه انجام نمی شود. اولین بازی فجر بعد از تعطیلات لیگ برتر هم خارج از خانه است و به همین خاطر چمن ورزشگاه حافظیه می تواند در دو هفته آینده آماده شود.»
همه این ها ما را وادار کرد برای کسب اطلاع از وضعیت این ورزشگاه راهی شیراز شویم. صبح جمعه دونده های حرفه ای شیراز در پیست حافظیه مشغول تمرین هستند و ما دوربین به دست به بررسی چمنی می پردازیم که سر سبزی اش از دور دلنواز است اما گویا آواز دهل را باید از نزدیک هم شنید ودر موردش به قضاوت نشست.
وصله پینه ها بدجوری آدم را یاد وصله های ناجور لباس های مندرس می اندازد. بخش های کچل چمن چمن کاری گردیده اند و روی آن را با پلاستیک پوشانده اند تا سرمای شب های شیراز مانع از رشد چمن نگردد. آنچه اما ما دیدیم و در تصاویر هم مشهود است این است که نمی توان انتظار داشت ورزشگاهی مناسب برای آن دیدار وجود داشته باشد. شاید فرصت دو هفته ای باقیمانده تا فینال جام حذفی منجر به رویش چمن ها گردد اما کارشناسان کشاورزی بهتر از ما می دانند که چمن برای استحکام ریشه، آن هم در این فصل از سال نیاز به چند بار کوتاه کردن دارد تا به اصطلاح «پا خور» شود و در غیر این صورت با اولین برخورد استوک ها از ریشه بیرون خواهد آمد.
به نظر می رسد علیرغم تلاش های مسئولین ورزش فوتبال فارس این چمن حالا حالا ها «همدم گل نمی شود...»

 

نظرات شما عزیزان:

دوستان
ساعت9:57---14 اسفند 1390
سلام!

شما برای بازدید از وبلاگ [دوستان} دعوت شده اید!

شما وبلاگ نویس عزیز می توانید برای تبادل لینک و تبادل بنر با ما ابتدا ما را با نام و آدرس زیر لینک کرده و در بخش نظرات به ما اطلاع دهید تا شما را لینک نماییم!
عنوان : دوستان
www.friends-4.loxblog.com


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دوستان و آدرس www.friends-4.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر (قسمت نظرات) نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:ورزش, | 9:48 | نویسنده : رضوانی |